איך יודעים שיהלום הוא אמיתי?

לקוחות רבים פונים אלינו עם תכשיטים ישנים או כאלו שעברו בירושה ולפעמים אף עם תכשיטים/יהלומים שהם מצאו ומעוניינים לדעת האם היהלומים המשובצים הם אמייתים או מזויפים?

הדרך הטובה ביותר כדי לענות על השאלה האם יהלום הוא אמיתי – היא לגשת לבעל מקצוע – גמולוג (גמלוגיה =מדע אבני החן) ולקבל ייעוץ מקצועי ,אולם- באם אין ביכולתכם לעשות זאת או שאתם מעוניינים לבדוק בעצמכם , הנה כמה מספר בדיקות שאתם יכולים לבצע

מבחן הנצנוץ

החזיקו את היהלום קרוב למקור אור (גם אור שמש ישירה זה נהדר), הטו את היהלום מצד לצד והבחינו האם הוא מנצנץ לכם, יהלום נוצץ בצורה ייחודית בתוך האבן ישתקף נצנוץ לבן ובאפור ואילו מחוץ ליהלום ישתקף נצנוץ בצבעי הקשת. אם אתם רואים אינדיקציה של נצנוץ בעל צבע בתוך היהלום (ולא מחוצה לו) חשדו כי לא מדובר ביהלום.


מבחן השקיפות

עבור יהלום שאינו משובץ מתחו קו על גבי נייר – הניחו את היהלום- האם אתם יכולים לראות את הקו מבעד ליהלום? אם כן- מדובר ביהלום מזויף, אם לא חשדו כי מדובר ביהלום אמתי.


מבחן האדים 

נשפו אדים חמים באופן ישיר על היהלום (למשל בנשיפה), בגלל המבנה הכימי של היהלום הוא לא יחזיק כלל את חום האדים ואילו יהלום מזויף יחזיק את האדים על פניו לזמן קצר.


 

מבחן החוזק

יהלום הוא החומר החזק ביותר בעולם, ולכן הוא לא נשרט ונפגע אלא מיהלום אחר. הסתכלו היטב על החיבורים של משטחי הליטוש של היהלום, האם הם משופשפים ? האם ניתן להבחין בהם שריטות לאורך החיבורים ? אם התשובה היא כן – זהו אינו יהלום.


והמבחן האחרון , זה מבחן היהלומן : 

בדיקה בלופה 

הסתכלו על היהלום מבעד ללופה הלא היא זכוכית מגדלת (פי 10), יהלום הוא חומר טבעי שנוצר בטבע וככזה ברוב המקרים יהיה ניתן להבחין בתכלילים כלשהם, נקודות, בועות ושאר תכלילים פנימיים אשר היו שם משחר היווצרו והם בעצם מהווים טביעת האצבע של הטבע על גבי היהלום, יהלום מזויף לא יכיל תכלילים כלל- חשדו באמיתות היהלום באם האבן מקבלת כ"נקייה" לחלוטין תחת זכוכית מגדלת.

Shlomit Rogel - examining diamond with a lupa

השאירו את הפרטים שלכם ויועצת היהלומים שלנו תחזור אליכם ותענה על כל שאלה שיש לכם

השאירו את הפרטים שלכם ויועצת היהלומים שלנו תחזור אליכם ותענה על כל שאלה שיש לכם