יהלום- מהו קראט, מה הן נקודות? טיפים לרכישת יהלום גדול במחיר קטן

מה זה בעצם קראט בהקשר ליהלומים?

קראט הינו יחידת משקל לאומדן יהלומים קראט אחד שווה ערך ל-200 מ"ג מהמשקל האמיתי,כך שיהלום בגודל של 5 קראט שאת נוכחותו קשה לפספס שוקל בסה"כ גרם אחד.(סימון יחידת המידה קראט נעשה באותיות האנגליות ct).
מחירם של היהלומים מושפע מן הסתם מגודלם מאחר ויהלומים גדולים הינם נדירים יותר. כך יהלום שמשקלו 2 קראט יהיה יקר משמעותית מיהלום שמשקלו 1.5 קראט.
אולם, לא רק גודל היהלומים משפיע על מחירם, איכות היהלום משפיעה גם היא רבות והיא נמדדת במספר פרמטרים קרא עוד במדריך המלא לרכישת יהלום.


מחפשים תכשיט זהב, מה זה 14K/ 18K ?

קראט הזהב מייצג את איכות המתכת ומהו אחוז הזהב מתוך המתכת. מדובר בציון טוהר למתכת הזהב , כלומר ערך מתכת הזהב מתוך סך המתכת שבתכשיט. ככל שהזהב ערכו בקראט גבוה יותר מדובר במתכת טהורה יותר זמן הסתם גם תעלה יותר…
הטווח נע עד 24 קראט , כאשר 24 קראט מסמל מתכת איכותית ביותר המכילה 99.9% זהב. 18 קראט מסמל מתכת המכילה 75% זהב וכן הלאה.
לגבי השאלה איזה קראט זהב כדאי לרכוש עבור טבעות: הדעות חלוקות, בעוד ש-18 קראט נחשבת למתכת יותר טהורה, 14 קראט הינה מתכת חזקה יותר בגלל אופי הקשרים בסגסוגת, עבור טבעת הנענדת על האצבע מדי יום זוהי תכונה לא רעה בכלל (וגם זולה במעט).לשיקולכם.


 

רגע .. קראט זה לא מונח ליהלומים בכלל ?

נכון, זה מונח המציין משקל יהלומים, אבל בנוסף וללא קשר המושג גם מציין טוהר זהב.


מהם הנקודות שבתכשיט משובץ יהלומים?

יהלומים הקטנים מ-1 קראט אומדים ביחידת משקל – נקודות. כך שבמונחים המקצועיים יהלום שמשקלו 0.35 קראט שוקל 35 נקודות ויהלום שמשקלו 0.91 קראט משקלו בעצם 91 נקודות- פשוט מאוד..


טיפים לרכישת יהלומים במחיר קטן

  1. השתדלו לקנות יהלומים מהמקור, כלומר מהיצרן בבורסה ליהלומים. כך תחסכו את פערי התיווך (שכירות בקניון, שכר דיילות, פירסום, סוכני שטח ועוד) המועמסים על המחיר לצרכן ברוב החנויות. קראו עוד אודות רכישה ישירה בבורסה ליהלומים.
  2. עיקר המחיר של תכשיט משובץ מושפע מגודל היהלומים ואיכותם, אולם טבעת משובצת אבן אחת חצי קראט תהיה יקרה יותר מטבעת משובצת חצי קראט יהלומים קטנים (לדוגמא 50 יהלומים בגודל נקודה =חצי קראט יהלומים).כך לדוגמא בטבעת אירוסין, טבעת אירוסין משובצת יהלום אחד בגודל חצי קראט יכולה לעלות ~6000 ש"ח (תלוי בצבע ובניקיון, יתכן גם פחות) ובזמן שטבעת המשובצת יהלום אבן ראשית בסך 20 נקודות + 30 יהלומים בסך 1 נקודה = סה"כ חצי קראט יהלומים תעלה הרבה פחות ~ 3000 ש"ח (תלוי בצבע ובניקיון, יתכן גם פחות).בשנים האחרונות העיצובים המשלבים יהלום אחד ראשי וכן יהלומים בצדיים הפכו להיות מאוד אופנתיים ולהם ביקוש רב גם בגלל העובדה כי בפחות כסף מקבלים טבעת נוצצת ומרשימה.
  3. עין לא מאומנת לא תדע להבחין בהפרשים בסדר גודל של 0.05 קראט בין יהלום אחד למשנהו אבל הבדל המחירים משמעותי ביותר. לכן, אם אתם מתכננים לרכוש יהלום חצי קראט שקלו לרכוש יהלום שמשקלו 0.45 קראט ותחסכו הרבה כסף. כך גם עבור יהלום 1 קראט, שקלו לקנות יהלום 0.97 או בסדר גודל כזה. לרוב כדאי לשאול את היהלומן שלכם מה יש לו במלאי יתכן שאתם מחפשים 0.45 ויש לו 0.43 , המראה .. דומה מאוד והמחיר זול יותר.

השאירו את הפרטים שלכם ויועצת היהלומים שלנו תחזור אליכם ותענה על כל שאלה שיש לכם

השאירו את הפרטים שלכם ויועצת היהלומים שלנו תחזור אליכם ותענה על כל שאלה שיש לכם